28 Ogos 2013

Azwan Ali @AzwanNur Berhasrat Untuk Insaf




Pengacara dan selebriti yang terkenal dengan panggilan Double A, Azwan Ali berhasrat mahu mengerjakan Umrah buat kali ke tujuh pada tahun hadapan untuk melaksanakan janji dan hasrat hatinya. Untuk pengetahuan semua, Azwan baru sahaja pulang dari menunaikan fardhu umrah buat kali yang keenam baru-baru ini.

“Alhamdulillah, saya baru sahaja pulang dari mengerjakan ibadah Umrah buat kali yang keenam di Tanah Suci Mekah. InsyaAllah, jika diizinkan oleh Tuhan, saya mahu ke Mekah untuk menunaikan umrah sekali lagi buat kali ke tujuh tahun hadapan. Sebenarnya, saya pernah berjanji di hadapan Kaabah untuk menunaikan Umrah sebanyak tujuh kali.


Oleh itu, insyaAllah jika Allah makbulkan hasrat hati saya, saya akan mengerjakan umrah sekali lagi pada tahun hadapan dan selepas itu saya bersedia untuk menunaikan ibadah fardhu Haji pula,” tutur Azwan ketika ditemui di Rumah Terbuka Johara ERA fm baru-baru ini.

Azwan juga mendedahkan pengalaman menunaikan umrah buat kali keenam baru-baru ini adalah Umrah paling terindah yang pernah dilalui oleh dirinya.

“Alhamdulillah, setelah enam kali menjejakkan kaki ke sana, saya rasakan Umrah kali ini memberi pengalaman yang cukup indah buat saya. Perkhidmatan yang disediakan oleh Utas Travel yang berpangkalan di Melaka ini memberikan pengalaman yang terbaik dan servis yang sangat fantastik.

Saya dapat rasakan keindahan dalam menjalani ibadah itu sendiri dan pengalaman kali keenam yang saya lalui ini sungguh mengasyikkan,” jelas Azwan yang pernah muncul dalam program ‘Masterchef Selebriti Malaysia’ musim pertama.

“Sejujurnya, ketika saya menunaikan Umrah sebelum ini, hati saya masih lagi terbuku. Terbuku itu saya tafsirkan jika saya ada perselisihan faham dengan mana-mana orang sebelum ini, saya masih lagi ada rasa yang berbaki dalam hati saya. Namun kali ini seakan ada satu nikmat apabila saya dapat lepaskan semua rasa yang terbuku dalam hati ketika saya mengerjakan Umrah buat kali yang ke enam,” dedah Azwan.

“Saya tidak menafikan, jika dahulu selepas pulang dari mengerjakan Umrah, saya tetap bercakap buruk mengenai beberapa orang individu. Sekarang saya tidak mahu lagi berkata sedemikian rupa. Kalau dahulu saya ada berkata yang buruk, saya hanya ingin memohon maaf kepada individu-individu terbabit. Jika mereka enggan memaafkan saya, saya tiada komen lanjut tentang perkara itu,” ujar Azwan mengakhiri perbualan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
\ /