31 Ogos 2013

Artis Baru Bollywood Disalahkan, Punca Jenayah Rogol Meningkat




Bintang baru Poonam Pandey bengang dengan kritikan umum yang mengatakan bahawa imej provokatifnya merupakan satu daripada punca berlakunya kes pemerkosaan baru-baru ini. Seperti yang dilaporkan di Bollywood Life, bintang "Nasha" tersebut memberitahu bahawa dia kerap kali diganggu dan dipersalahkan atas jenayah pemerkosaan beramai-ramai seorang wartawan bergambar di Mumbai minggu lalu.

"Mereka mengatakan bahawa gambar-gambar saya adalah punca jenayah ke atas wanita. Begitukah? Itu juga alasan yang mereka gunakan dalam kes Nirbhaya di Delhi. Saya ingin bertanya kepada mereka yang merasakan saya punca jenayah-jenayah ini, adakah jenayah terhadap wanita tidak wujud sebelum kehadiran saya?,” tanya Poonam.

Nyaris Maut Di Patuk Ular, Ketika Main Sepak Takraw




Keterujaan seorang remaja bermain sepak takraw hampir mengundang padah apabila dia tidak menyedari kewujudan seekor ular tedung yang berada di dalam kasutnya, petang kelmarin. Mujurlah remaja berkenaan bertindak segera membuka kasutnya setelah merasakan dia terpijak sesuatu benda yang lembik dan sejuk, jika tidak dia pasti dipatuk oleh haiwan berbisa itu.

Dalam kejadian jam 6 petang di Kampung Parit Mat Ali di sini, Marzuki Ahmad Pauzi, 18, berkata, dia menyarung kasut yang diletakkan di luar rumah untuk bermain sepak takraw di gelanggang berhampiran. Menurutnya, kaki terasa sejuk dan lembik sewaktu menyarung kasut, namun dia tidak mengendahkan kerana menyangka plastik.

Video : Ini Bukan Bendera Malaysia




Seorang lelaki Yang Tidak Dikenali Merampas Bendera 'Sang Saka' Di Dataran Merdeka Ketika Sambutan Malam Merdeka Malam Tadi. Perkara Itu Berlaku Ketika Sasterawan, A Samad Said Berucap.

Sang Saka Adalah Bendera Yang Pernah Direka bentuk Khas Menerusi Tuntutan Parti Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM) Sebelum Mencapai Kemerdekaan. Turut Hadir Dalam Majlis Tersebut Aktivis Politik, Hishamudin Rais, Aktivis Mahasiswa, Adam Adli Dan Safwan Anang.


Akhbar Rusia Today Dakwa Pakatan Terima Dana Amerika Anjur Rusuhan




Oleh : Nile Bowie (Penganalisis politik dan juga seorang jurugambar)
Dipetik dari : Russia Today

Dalam situasi Malaysia yang sedang berhadapan dengan pilihanraya paling sengit dalam sejarah, seorang tokoh pembangkang terkemuka telah dikatakan mendapat bantuan dana dari Amerika Syarikat bagi mengadakan siri tunjuk perasaan selain penyaluran dana kepada parti-parti pembangkang.

Pada awal bulan Mei 2013, Malaysia berhadapan dengan satu pilihanraya paling kompetitif sejak Malaysia mencapai kemerdekaan. Barisan Nasional yang telah menjadi kerajaan sejak negara Malaysia mendapat Kemerdekaan pada tahun 1957 akan disaingi oleh Pakatan Rakyat yang telah menerima bantuan, latihan dan pembiayaan dari yayasan yang dibiayai oleh kerajaan Amerika Syarikat.

Meninggal Dunia Ketika Dengar Khutbah




Jemaah solat Jumaat Masjid Rafeah Taman Uda, di sini, gempar apabila seorang warga emas berusia 66 tahun tiba-tiba rebah sebelum disahkan meninggal dunia ketika khatib membaca khutbah, semalam. Dalam kejadian kira-kira jam 1.30 tengah hari, jemaah itu, Arshad Harun dari Kampung Padang, Hutan Kampung, di sini, dikatakan menghidap penyakit darah tinggi.

Jemaah lain yang melihat mangsa tiba-tiba rebah segera mengangkat mangsa dan meletakkannya di tepi dinding sambil memberi rawatan kecemasan. Seorang jemaah, Yusof Abdul Majid, 80, dari Taman Muhibah, di sini, berkata dia bersama beberapa jemaah lain mengangkat Allahyarham ke tepi dinding sambil mengurut belakangnya bagi memberi bantuan.

Shila Amzah Risau Dituduh Rampas Johan As'ari




"Apabila timbul gosip yang kononnya saya bercinta dengan Johan As'ari, saya memang bimbang jika ada yang beranggapan saya cuba merampas teman lelaki seseorang, Maklumlah, sebelum ini Johan sudah umumkan dia akan melangsungkan pertunangan dalam tahun ini. Gambar yang tersebar di laman-laman sosial dan blog-blog hiburan itu sebenarnya diambil ketika saya menghadiri majlis rumah terbuka yang diadakan di rumah Johan. 

"Kami memang sudah lama berkawan iaitu sejak tahun 2010 lagi. Bahkan, emak saya dan emak Johan juga berkawan baik. Tidak ada sebarang hubungan cinta antara saya dan Johan. Saya harap peminat di luar sana tidak salah faham," ujar Shila mengulas tentang gosip terbarunya itu.

Hanya Mati...Jalan Untuk Keluar




Selepas mengangkat sumpah menjadi ahli kumpulan kongsi gelap, tiada istilah tarik diri atau letak jawatan dan hanya mati menjadi satu-satunya jalan keluar. Peraturan asas itulah yang menyebabkan kebanyakan ahli geng kongsi gelap tidak berani meninggalkan kumpulan masing-masing dan ada kala berlaku kejadian pembunuhan di kalangan mereka.

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Siasatan Jenayah Perjudian, Maksiat dan Kongsi Gelap (D7) Bukit Aman, Datuk Abd Jalil Hassan berkata sebelum menamatkan riwayat ahli mereka yang ingkar arahan, belot atau mahu keluar geng, ahli terbabit terlebih dulu akan dikasari serta diugut.

'Negaraku' Di Pawagam Dapat Reaksi Positif




Berikutan sambutan baik penonton, pengurusan Lotus Five Stars Cinemas (LFSC) berharap lagu Negaraku dapat terus dikumandangkan di pawagam untuk memperteguh semangat patriotisme dalam kalangan masyarakat. Pengurus LFSC, Garuna Murthee berkata walaupun kempen nyanyian lagu kebangsaan itu hanya dibuat sempena sambutan Hari Kemerdekaan ke-56, beliau mahu ia diteruskan kerana mendapat banyak reaksi positif.

"Bagaimanapun, ada beberapa lokasi kami seperti panggung Coliseum di Jalan Tuanku Abdul Rahman yang tidak dapat memainkan lagu Negaraku disebabkan format lagu yang diterima berbeza dengan format mesin kami.

Faekah Naik Pangkat, @Khalid_Ibrahim Cuba Tipu @anwaribrahim


Ahli Parlimen Kuala Langat, Abdullah Sani menyifatkan laporan pelantikan Faekah Husin sebagai Pengurus Besar Perbadanan Menteri Besar (MBI) sebagai sesuatu yang 'luar biasa' dan mempersoalkan kenapa orang "yang tidak berkepentingan" di beri jawatan kanan itu.

Abdullah membandingkan pelantikan Faekah itu kepada kedudukan Datuk Seri Sharizat Jalil sebagai senator bertaraf menteri dalam Jabatan Perdana Menteri yang dipertikaikan oleh pelbagai pihak.

Pelakon Aiman Hakim Dikongkong Dan Sering Di Ganggu




Aiman Hakim Redza menepis gosip terbaharu kononnya dia dikongkong oleh Nur Fathia Abdul Latiff, 25, apabila wanita itu dikatakan sering mengganggunya di lokasi penggambaran gara-gara cemburu. Aiman, 23, berkata, sejak digosipkan bercinta, dia hanya berlakon dalam sebuah telefilem yang juga dibintangi oleh pelakon wanita itu.

"Saya tidak tahu daripada mana berita ini timbul kerana setahu saya, sebelum bulan Ramadan lalu hanya satu telefilem yang saya berlakon berjudul Jodoh Jodoh untuk TV9 yang melibatkan kami digandingkan bersama.

Tahniah @Zahid_Hamidi Dan @PDRMsia Kerana Berani GEMPUR Kongsi Gelap



Rungutan mengenai peningkatan jenayah telah lama kita dengar iaitu sebelum terhapusnya Akta EO dan ISA lagi.  Kes-kes ragut terjadi hampir setiap hari di mana ia pantas dijadikan modal politik untuk pembangkang menyerang kerajaan dan memburuk-burukkan pihak polis. 

Dari situ, pembangkang membina persepsi seolah-olah polis Malaysia lembap, korup dan bodoh. Pantang ada kesempatan, pembangkang pasti akan mempolitikkan kes-kes jenayah.

Namun, pelik sekali apabila dalam kita merasa bimbang akibat kes jenayah yang meningkat, pembangkang turut mendesak agar Akta-akta tertentu yang digunakan untuk membendung jenayah dihapuskan. Dengan desakan berterusan, pembangkang akhirnya mendapat apa yang mereka idamkan iaitu lebih 2000 tahanan Simpang Renggam dibebaskan apabila Akta pencegahan dihapuskan.

Hampir dalam kadar segera iaitu sejurus mereka ini dibebaskan, jenayah bunuh yang melibatkan bekas tahanan tersebut pun berlaku.  Sejak dari itu, jenayah bunuh, sama ada menggunakan senjata tajam atau tembak terus berlaku adakalanya hampir setiap hari. Apa yang menarik ialah, mereka yang berjaya ditangkap, hampir semuanya mempunyai hubung kait dengan bekas penjenayah yang dibebaskan.

Dari kronologi ini, tidak salahlah jika rakyat menyalahkan pembangkang kerana mendesak kepada keburukan dan bukannya kebaikan untuk masyarakat

Bagi memulihkan keadaan, pihak polis telah bertindak tegas memburu dan membawa penjenayah terbabit ke muka pengadilan. Malangnya, tindakan tegas polis bukan sahaja tidak dihargai pembangkang tetapi dipersoalkan pula. Nampaknya, pembangkang lebih berminat untuk membela penjenayah atas alasan hak asasi manusia, berbanding memikirkan keselamatan rakyat.

Namun, kita bersyukur kerana Kementerian Dalam Negeri di bawah pimpinan Dato’ Seri Zahid Hamidi tidak mudah melatah dengan mendengar cakap pembangkang sekali lagi.  Beliau mengabaikan suara-suara jahat pembangkang untuk membela penjenayah dan mengarahkan gerak gempur terhadap semua kumpulan kongsi gelap yang ada.

Setakat ini, sebanyak 49 kumpulan kongsi telah didedahkan dengan anggaran 40,000 ahli.

Rakyat bernasib baik kerana mempunyai Menteri yang prihatin dan berani berbuat apa yang perlu tanpa mengambil kira sentimen politik. Sepatutnya, semua Menteri membawa pendekatan yang sama iaitu mengutamakan kerja daripada politik.

Seharusnya, pembangkang mula memahami bahawa rakyat tidak gemar kepada penjahat, penjenayah, pembuat huru-hara dan pengkhianat. Dan rakyat tidak mungkin akan menyokong pihak yang menyokong apatah lagi yang menjadi dalang kepada mereka-mereka ini.

Kesimpulannya, rakyat mahukan lebih banyak Zahid Hamidi.

Artis Nafi Hina Islam, 'I for Idiot' Dirujuk Pada George Bush




Karya seni I is for Idiot (I untuk bahlul) yang dirampas polis kerana didakwa menghina Islam sebenarnya merujuk kepada peristiwa serangan Amerika Syarikat (AS) di Iraq semasa pentadbiran Presiden George W Bush, jelas senimannya. Justeru, kata Anurendra Jegadeva, beliau tidak berniat menghina Islam tetapi menunjukkan pendirian berbeza sebagai kebersamaan dengan "warga jalanan Iraq", yang kebanyakannya orang Islam.

Beliau juga menjelaskan ayat al-Quran yang digunakan sebagai mewakili rakyat Iraq. Ia juga diterbalikkan bagi menggambarkan keadaan dunia ketika itu.

Kahwin Itu Membosankan – Haliza Misbun




Amboi. Pelik sungguh dengan Haliza Misbun ini. Macam mana Haliza boleh tahun hidup berkahwin itu membosankan padahal dia tak kahwin lagi. Misteri juga nie. Mungkin bila dah terlalu selesa hidup seorang diri sehingga umur 40-an, Haliza takut untuk berkahwin sehingga terbentuk imej sedemikian.

Berkahwin adalah pelengkap kehidupan. Memanglah tidak sebebas ketika bujang, namun kebahagiaan dan kenikmatan yang diperoleh daripada berkahwin sangat berbaloi. Mungkin Haliza kena ubah persepsinya.

Tindakan @anthonyloke DAP Akhirnya Makan Diri




Tindakan Setiausaha Organisasi DAP, Anthony Loke Siew Fook yang masih enggan mengemukakan sejumlah 500 surat salinan asal yang ditandatangani para perwakilan DAP kepada Pendaftar Pertubuhan (ROS) dilihat akan memakan diri.

Ahli jawatankuasa Pas bahagian Balik Pulau, Mohd. Firdaus Mohd. Essa berkata, Anthony perlu membuktikan kebenaran terdapat ahli DAP yang menerima notis mesyuarat tetapi tidak dapat hadir dalam pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) 15 Disember tahun lalu.

Menurutnya, perkara itu bagi menjaga kredibiliti parti tersebut daripada dilabel sebagai pembohong oleh masyarakat.

Penyanyi Fida Kena Maki Sebab Pakaian Ketat




Gara-gara memuat naik beberapa gambarnya berpakaian ketat di laman sosial Instagram-nya, pelakon dan penyanyi Fida Ibrahim dihentam teruk oleh segelintir peminatnya malah turut melemparkan kata-kata kesat terhadapnya. Namun pelantun "Apo Kono Eh Jang?" ini tidak melatah atau menyalahkan peminatnya, sebaliknya menyifatkan peminat berkenaan telah tersalah anggap.

"Gambar tu sebenarnya adalah gambar disebalik tabir sewaktu sesi fotografi bagi mempromosikan produk Emorra Be Slymm. Saya sebagai dutanya dan saya dah amalkan minum produk ni sejak sebulan lepas. Saya turun 4kg. jadi nak lah tunjukkan hasilnya.

Ku Li Bakal Berundur Dari Gua Musang




Ketua Umno Bahagian Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah berkata sudah sampai masanya beliau berundur sebagai ketua bahagian setelah hampir 50 tahun berkhidmat kepada masyarakat di situ.

"Sudah sampai masanya untuk saya berundur dan carilah pemimpin baharu yang lebih jujur dan adil dalam memberi khidmat kepada rakyat," katanya.

Anggota Parlimen Gua Musang itu berkata keputusannya untuk tidak lagi bertanding pada pilihan raya umum (PRU) akan datang juga adalah untuk memberi laluan kepada pemimpin muda yang lebih layak.

Masuk Ikut Depan, Bukan Ikut 'Belakang Atau 'Tepi' - Sharizat




Ketua Pergerakan Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata parti itu mempunyai struktur organisasi yang cukup baik dan setiap individu mempunyai peluang serta tempat untuk menyertainya asalkan dilakukan secara berhemah.

"Dalam Umno struktur kita begitu cantik sekali, (ada) cawangan, bahagian, Wanita sebagai tulang belakang, sayap kanan Pemuda (dan) sayap kiri Puteri, ada tempat untuk semua yang minat politik.

‘Bapa Munafik Negara’ Terdesak, Ajak Kerajaan BN Dialog



Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin menyifatkan cadangan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengadakan dialog terbuka bagi membincangkan isu kebangsaan sebagai satu tindakan terdesak.

Beliau berkata Anwar semakin ketandusan idea setelah usahanya mengadakan demonstrasi menentang keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) tidak membuahkan hasil bahkan keputusan mahkamah berhubung petisyen pilihan raya juga tidak memihak kepada pembangkang.
   

Lagi Penghinaan Terhadap Islam – Kini Di Publika Sri Hartamas




Baru selesai membuat laporan polis berhubung satu lagi penghinaan terhadap Islam. Ini merujuk kepada satu pameran seni lukis di Publika-Solaris Sri Hartamas, tingkat G2 di kawasan ruang legar.

Pameran bertajuk Pameran Seni M50 – Selamat Hari Malaysia anjuran Artemis Art KL mempamerkan salah seorang pelukis bernama Anurendra Jegadeva dengan tema lukisan ”ABC For The Middle – Age Middle Classes”. Salah satu lukisannya melakarkan mesej penghinaan dengan menyebut “I for Idiot” (seolah-olah menyatakan Islam itu untuk orang bodoh) beserta dengan tulisan khat basmallah terbalik di bawahnya – yang jelas menunjukkan unsur niat yang jahat oleh pelukis tersebut. Manakala untuk J dan K pula di buat “J for Jesus” dan “K for Krisna” – tanpa ada sebarang unsur penghinaan.

Pejabat PM @NajibRazak Buat Laporan Polis Ke Atas Sangkakalajari9




Pejabat Perdana Menteri (PMO) telah membuat satu laporan polis semalam ke atas blogger Sangkakalajari9 atas sebuah entri di blognya yang disifatkan memfitnah pegawai PMO kononnya terlibat dengan perbuatan rasuah. Laporan dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Putrajaya oleh seorang pegawai PMO.

Laporan polis menjurus kepada artikel di blog itu bertarikh 21 Ogos lepas yang dilihat bersifat fitnah terhadap integriti, profesionalisme dan reputasi para pegawai kanan perkhidmatan awam di PMO. Perkara tersebut telah disahkan oleh seorang pegawai PMO

Kilafairy Nak Hilangkan Imej Simbol Seks





Pertengahan bulan Ramadan lalu pelakon dan penyanyi muda, Kilafairy berdepan cemuhan dan cacian daripada peminat di laman sosial Instagram miliknya gara-gara memuat naik sepotong video yang memaparkan aksi seolah-olah tidak memakai seluar. Video berdurasi 30 saat itu telah dimuat naik di Instagram miliknya, @kilafairyofficial. Dia hanya memakai sehelai baju putih bertujuan untuk mempromosikan jenama pakaian miliknya, Rack.

Setelah mendapat kritikan panas daripada peminat, Kilafairy, 21, akhirnya mengeluarkan gambar tersebut beberapa hari selepas itu. Menerusi akaun Instagram Kilafairy juga, beberapa buah video menampilkan aktor dan model dari Indonesia, Hardy Hartono turut dimuat naik lantas menimbulkan spekulasi bahawa hubungan mereka lebih daripada sekadar berkawan.

Mak Nyah / Pondan Turut Sertai Perbarisan Merdeka



Sekadar Gambar Hiasan

Sambutan Hari Kemerdekaan ke-56 mempunyai keunikan tersendiri pada perbarisan yang diadakan turut disertai 12 ormak nyah bagi mewakili Drug Intervention Community (DIC) Malaysia Pahang. Timbalan Presiden DIC Pahang, Abd Rahim Abd Hamid berkata, penyertaan itu sebagai satu usaha mengubah persepsi orang ramai kepada golongan tersebut sering dipandang serong dan dihina.

Lebih malang katanya, ada yang menganggap golongan ini tidak patut ada dalam masyarakat dan bertindak memukul mereka sehingga cedera parah.

Perutusan PM @NajibRazak Sempena Hari Kebangsaan Ke-56




Bismillahirrahmanirrahim, Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh, Salam Sejahtera dan Salam 1Malaysia,

Alhamdulillah, segala puji dan syukur yang setulusnya, dipanjatkan ke hadrat Allah S.W.T., lantaran di bawah lembayung rahmat dan keredhaan-Nya, kita sebagai rakyat Malaysia, berpeluang meraikan ulangtahun kemerdekaan negara buat kali yang ke-56 dalam keadaan permai sentosa. Tahun ini juga merupakan tahun ke-50 Sabah dan Sarawak bersama-sama menyambutnya sejak 1963.

Sesungguhnya, bersesuaian dengan situasi semasa, MalaysiaKu Berdaulat: Tanah Tumpahnya Darahku, telah dipilih sebagai tema yang tepat untuk Hari Kebangsaan kali ke-56 ini.

30 Ogos 2013

Kalimah Allah : 5 Alasan Gereja Dan Hujah Balas Islam



Alasan Pertama : Mendakwa mereka mengikuti Bible. Bible dalam Bahasa Melayu menggunakan kalimah Allah sebagai terjemahan istilah God dan Tuhan sebagai terjemahan istilah Lord.

Hujah-Hujah Menolak:

1) Kalimah Allah adalah kata nama khas berasal daripada Bahasa Arab. Ia tidak boleh digunakan dalam bentuk atau makna-makna lain. Menurut nahu Arab, kalimah ini tidak boleh diumum, dikecil, dilelaki, diperempuan atau diterbitkan nana-nama lain daripadanya. Kalimah Allah adalah bebas dari segi struktur nahu dan maknanya dari segala korupsi. Kita tidak boleh memanipulasikannya dengan apa cara sekalipun dalam bahasa asalnya. Dari segi struktur linguistik, kalimah Allah lebih superior daripada apa jua perkataan apa jua bahasa dalam memelihara dan mempertahankan makna ke-Esaan dan keunikan satu-satunya Tuhan yang layak disembah. Oleh itu, umat Islam tidak sekali-kali menterjemahkan Allah kepada apa jua bahasa melainkan dikekalkan lafaznya yang asal iaitu Allah.

Gambar Erma Fatima Hisap Rokok Timbulkan Kontroversi




Apabila gambar artis di muat naik, pelbagai persepsi peminat akan diluahkan melalui ruangan komen. Erma juga tidak terlepas dikritik oleh peminat gara-gara memuat naik gambar-nye yang sedang menyalakan rokok. Erma telah memuat naik gambar itu berserta caption yang berbunyi “Feeling2 stylo” telah menyebabkan ruangan komen gambar tersebut dihentam oleh beberapa peminat.

Tangan Pekerja TNB Hampir Putus Kena Tetak




Seorang pekerja Tenaga Nasional Berhad (TNB) hampir terputus tangan kiri akibat ditetak dengan parang setelah beliau memotong bekalan elektrik di sebuah rumah di Jalan PJS 7/23 Bandar Sunway, di Kuala Lumpur semalam.

Dalam kejadian 5 petang itu, Muhamad Axdni Isa, 42, bersama dua lagi rakan sekerjanya dilapor melakukan kerja pemotongan elektrik di depan sebuah rumah teres sebelum dua orang lelaki yang berada dalam rumah tersebut tidak berpuas hati dengan tindakan tersebut.

Perlembagaan Simbol Kemerdekaan




Oleh : Shamrahayu A. Aziz

Keamanan negara perlu diutama
Sempena bulan merdeka ini saya mahu membawa pembaca untuk memahami dengan lebih lanjut mengenai hubung kait antara kemerdekaan dan Perlembagaan. Walaupun perbincangan seperti ini sentiasa saja terdapat dalam tulisan saya sebelum ini, pada kali ini saya menumpukan kepada proses kemerdekaan dan hubung kaitnya dengan Perlembagaan Persekutuan yang menjadi lambang kemerdekaan kita. Perbincangan ini berguna untuk kita segarkan kembali pemahaman kita dan seterusnya menambah baik pengetahuan berkaitan Perlembagaan dan kemerdekaan.

Kita faham bahawa merdeka memberi erti kebebasan fizikal dan juga kebebasan mental daripada sebarang bentuk penjajahan. Saya percaya kita sudah maklum dengan maksud kemerdekaan. Dan, saya tidak berniat membincangkan dengan terperinci berkaitan kebebasan minda dalam tulisan ini. Perbincangan ini memerlukan fokus yang tersendiri dalam ruang lain. Dalam ruang terhad di sini saya mahu kongsikan sedikit daripada perkara berkaitan Perlembagaan dan kebebasan fizikal negara.

CEC DAP : Takut Kalah, Guan Eng Pinggir Perwakilan India



David Dass (tengah) bersama Richard Francis (kanan) dan S. Rajashegher menunjukkan buku Laporan Ekuiti DAP dan CEC tulisan Father Augustus Chen dalam sidang akhbar di Seremban, Negeri Sembilan, semalam.

Harapan menggunung ahli-ahli DAP untuk melihat pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) parti itu dilaksanakan secara telus dan bersih mungkin tidak kesampaian. Ini kerana sesi dialog yang diadakan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng masih meminggirkan kalangan perwakilan yang dilihat tidak sehaluan dengan kepemimpinan tertinggi DAP.

Naib Pengerusi DAP Cawangan Ladang Paroi, David Dass berkata, satu sesi dialog dengan perwakilan negeri ini telah diadakan Ahad lalu di sebuah hotel di sini. Bagaimanapun katanya, perwakilan dari cawangannya tidak dimaklumkan mengenai pertemuan tersebut.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
\ /