14 September 2013

Shila Amzah Buat Lagu Untuk Sharnaaz




Penyanyi Shila Amzah lebih bersikap terbuka untuk berkongsi kisah cinta lalunya dengan Sharnaaz Ahmad apabila menghasilkan lagu mengenai hubungan mereka itu. Shila atau nama sebenarnya Nur Shahila Amir Amzah, 23, berkata, perjalanan dalam dirinya diibaratkan seperti sebuah diari dan tidak salah untuk dia berkongsi kisah tersebut dengan peminat.

“Saya akui ada beberapa lagu saya tulis tentang hubungan saya dengan Sharnaaz dan rasanya tidak salah jika saya bersikap terbuka mengenai perkara itu untuk dikongsi bersama para peminat tentang apa yang saya lalui ketika itu,” katanya.

Album yang diberi nama Shila Amzah itu bakal memuatkan sembilan buah lagu termasuk dua buah lagu bonus iaitu Patah Seribu versi Bahasa Malaysia dan Mandarin. Ia akan dipasarkan penghujung September ini.

Dalam perkembangan sama, Shila berkata, kesemua lagu dalam album tersebut bukanlah melambangkan perasaannya ketika ini selain mengakui telah melupakan semua kejadian buruk yang pernah berlaku dalam dirinya.

Tambah Shila, album berkenaan tidak sahaja berkisar mengenai dunia percintaan tetapi juga kisah gembiranya sebagai seorang wanita yang sedang berusaha mengejar kejayaan.

“Apa yang terkandung dalam album tersebut tidak melambangkan situasi dan perasaan saya sekarang dan ia hanya sebagai luahan dan ekspresi tentang perjalanan hidup saya,” jelasnya yang mempertaruhkan ‘single’ berjudul Masih Aku Cinta dari album terbaharunya itu.

Sementara itu, Shila berkata dia kini lebih matang dalam menguruskan hidup dan bersyukur sentiasa dikelilingi oleh individu-individu yang sentiasa mengambil berat tentang dirinya. Malah pemergiannya ke Shanghai, China mempunyai hikmah yang besar kerana dia banyak bermuhasabah diri dalam memperbaiki masalah yang melanda hidupnya.

“Sebelum ini saya terlalu mengehadkan terhadap sesuatu perkara yang ingin saya lakukan tetapi kini saya membuka ruang kepada diri dengan lebih luas dan saya gembira dengan hala tuju hidup saya sekarang,” ujar Shila.

Dalam perkembangan lain, Shila bakal kembali ke Shanghai pada Sabtu ini untuk menyiapkan album berbahasa Mandarin selain beberapa projek lain yang telah diaturkan oleh pihak pengurusan di negara itu. Bagaimanapun kata Shila, dia akan pulang ke tanah air pada penghujung September ini untuk melancarkan album terbarunya selain bakal mengadakan sebuah persembahan pada hari yang sama.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
\ /