10 September 2013

Teater Komedi Lawak Ke Der 3 Tampil Wajah Baru




Program lawak popular yang dipentaskan di Istana Budaya, Lawak Ke Der bakal kembali menggegarkan panggung berprestij negara itu untuk musim ketiga bermula pada 3 hingga 6 Oktober depan. Dalam usaha untuk menyuntik kelainan serta memberikan idea dan pengisian baru, pihak penerbit bertindak menggunakan kombinasi muka lama dan baru untuk enam pementasan yang akan berlangsung dalam tempoh ditetapkan.

Penerbit dan pengarah pementasan, Hans Isaac berkata, untuk musim terbaru program jenaka ini, dia mahu memastikan penonton yang hadir terhibur dengan jenaka-jenaka baharu dan bukannya jenaka yang digunakan berulang kali.


"Disebabkan itu, saya memilih untuk menggabungkan wajah lama dan wajah baru bagi memberikan kesegaran pengisian jenaka untuk penonton yang bakal hadir nanti. Pastinya individu yang pernah terlibat sebelum ini akan hadir kembali memeriahkan pentas Lawak Ke Der tetapi demi untuk membawa konsep baharu, tidak salah rasanya kita menukar pelawak.

"Selain itu, pertukaran ini turut memberi ruang dan peluang kepada individu-individu lain untuk mengetengahkan bakat komedi yang dimiliki mereka," katanya dalam sidang akhbar yang diadakan di Istana Budaya, baru-baru ini.

Program Lawak Ke Der 3 bakal menyaksikan pelawak Harith Iskander dan Nabil Ahmad dikekalkan selain menampilkan muka baharu di pentas program tersebut iaitu kumpulan Jambu dan juga Douglas Lim. Tambah Hans dia bersetuju untuk meneruskan program yang sudah berlangsung buat dua musim ini kerana melihat kepada sambutan baik yang diberikan masyarakat kepada penganjuran musim terdahulu.

"Perkara yang baik tidak salah untuk diulangi, lagipun saya berpuas hati apabila dapat melakukan suatu kerja yang banyak membawa kegembiraan kepada masyarakat dan Lawak Ke Der 3 ini adalah salah satu daripadanya.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
\ /