25 April 2014

FELIXIA YEAP AKAN MENGUCAP SYAHADAH RAMADHAN INI .

Felixia compare
 
Akhirnya penantian orang ramai berakhir juga. Bekas model seksi, Felixia Yeap yang mencuri perhatian sejak kebelakangan ini apabila tampil berhijab dan menutup aurat telah membuat pengakuan bakal memeluk Islam pada bulan Ramadhan yang akan datang.

 
Sebelum ini, banyak pihak yang tertanya-tanya dan beranggapan Felixia sengaja mencari publisiti dengan berjubah dan memakai tudung.
 
Abang Nara suka mendengar penerangan Felixia Yeap mengenai pemakaian jubah dan bertudung yang telah menjadi cara hidupnya sejak kebelakangan ini. Memang pedih ulu hati membacanya sekiranya anda seorang Muslimah yang tampil berpakaian seksi dalam kehidupan seharian anda. Kata Felixia Yeap menerusi Harian Metro:-
Jika tiada halangan, Insya Allah saya akan mengucap kalimah syahadah pada Ramadhan ini bersempena tarikh lahir saya pada Julai depan. Ada sebab kenapa saya belum memeluk Islam secara rasmi. Antara yang utama, saya masih perlukan masa.
Buat masa ini, saya sedaya upaya mencari masa untuk membaca buku agama. Jika ada kesempatan, saya juga menghadiri kelas dan ceramah agama supaya lebih faham mengenai Islam. 
Saya bersabar saja dan berharap orang ramai kurangkan prasangka buruk. Saya tidak marah tapi saya kadang-kadang terguris dan kecewa dengan orang berfikiran terlalu negatif serta berkasar bahasa dengan saya. 
Pakaian Muslimah lebih sejuk dan manis dipandang malah lebih dihormati semua terutama lelaki. Pakaian menutup aurat juga memberi ketenangan hati pada diri dan orang di sekitar berbanding pakaian yang seksi.
Selepas memeluk Islam kelak, apa yang tinggal untuk Felixia Yeap adalah seorang lelaki bergelar suami yang mampu membimbingnya dan mendalami agama Islam. Abang Nara yakin mampu memenuhi tanggungjawab itu sayangnya diri ini sudah tidak “available”. Jadi Abang Nara bagi can kat jejaka-jejaka lain di luar sana untuk membimbing Felixia Yeap. – Beautifulnara.com

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
\ /