24 Januari 2014

WAJAH GURU CINA ARAH MURID MAKAN RUMPUT DAN GANTUNG LOCENG DI LEHER.



Semakin hari semakin hebat nampaknya bangsa Cina membuat tindakkan yang tak sepatutnya terhadap Melayu dan umat Islam di negara ini. Nah, ni satu lagi kerja gila seorang guru berbangsa Cina bernama Chen Yan Yan telah mendera murid Melayu seperti lembu dengan memakaikan loceng di leher dengan menyumbat rumput kedalam mulut.



Kejadian berlaku di SJK (Cina) Khai Meng, Sungkai, Perak. Kerana tindakkan melampau guru tersebut, bapa murid bekenaan telah membuat laporan polis dan mendakwa anaknya Mohd Izat Iqbal bersama seorang rakan Muhamad Naswinder telah diberi makan rumput dengan diberi pakai loceng seperti lembu atas kesalahan tidak menyiapkan kerja sekolah.

Persoalannya, tiadakah hukuman lain boleh dikenakan terhadap kedua-dua murid Melayu itu? Tak ke menghina namanya tu?

Inilah jadinya, selagi tiada satu hukuman berat di kenakan terhadap mereka-mereka yang suka menghina atau memperbodohkan Melayu serta Islam dinegara ini... Selagi itu lah mereka berani lakukan apa saja mereka suka.

Apabila sudah melibatkan sentimen kaum dan boleh menggugat keselamatan negara maka tindakan undang-undang harus dikenakan bukan setakat hanya tindakan dari Kementerian Pelajaran yang mana itu sudah tentu wajib. Pecat dari jawatan adalah hukuman palibg wajar.

Akta hasutan paling sesuai untuk guru rasis ini. Kerajaan diminta bertindak segera jangan biarkan rakyat hilang sabar dan bertindak sendiri.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

babi punya cina..komunis,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
\ /