02 Julai 2012

'Kenapa tempat niaga Melayu dikambing hitam?'-Pemuda Khawarij PAS KL

Melayu memang dikambing hitamkan dalam isu BB Plaza,sebabnya Pemuda PAS wilayah Persekutuan anggap rakyat berotakkan kambing tidak boleh berfikir. Korang semua pernah pergi ke BB Plaza bukan? Berapa peratus peniaga melayu didalam plaza tu? Setau Pisau peniaga cina lebih 90% didalam BB Plaza. Apa kejadahnya peniaga melayu pula yang jadi mangsa.


Sebelum ini rakyat tidak tahu sangat akan kebebalan pemuda PAS,nah sekarang wakilnya dari Kuala Lumpur berjaya buktikan para pemuda PAS memang bebal buat kenyataan tanpa usul periksa.

Adakah niat Pemuda PAS untuk membela kesemua peniaga cina yang kita semua tahu penyokong tegar DAP Bukit Bintang?




Kenapa pula bangsa melayu dikaitkan dengan kambing hitam? Adakah pemuda PAS sememangnya anggap bangsa melayu ini bodoh serupa kambing hingga tidak tahu berfikir.


Kalau korang nak tau BB Plaza nak diruntuhkan sebab nak bina projek keretapi MRT.Projek tu dibina dibawah tanah,selepas diruntuhkan banggunan baru serba moden akan dibina . Masaalah penguasaan peniaga cina didalam BB Plaza bukan baru,sebelum ni pun sudah dibangkit kerana lot lot kedai dipajak kepada para peniaga ini.


Mana datangnya fakta 60% peniaga melayu? cuba habaq mai kat Pisau...

Hasrat kerajaan merobohkan bangunan Bukit Bintang Plaza (BB Plaza) bagi memberi laluan kepada projek keretapi MRT amat dikesali kerana ia akan menjejaskan orang Melayu yang menguasai 60 peratus perniagaan di tempat itu.

Menurut Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP), perobohan BB Plaza juga tidak patut dibuat kerana aset UDA Holding - yang ditubuhkan bagi membantu usahawan Bumiputera - itu berada di tempat strategik dan menjadi tumpuan pelancong.

"DPPWP melihat dengan perobohan bangunan BB Plaza ini, bagaikan menabur pasir ke dalam periuk nasi para peniaga Melayu/Bumiputera di sini.

"Bagaimanakah nasib para peniaga ini nanti?" soal ketua penerangannya Kamaruzaman Mohamad.

Dalam kenyataannya hari ini, Kamaruzaman berkata, walaupun terdapat cadangan membangunkan semula bangunan 33 tahun itu, mungkin peniaga Melayu terlibat tidak mampu menampung kos sewa yang mahal.

Beliau juga mengaitkan perobohan BB Plaza itu dengan kehilangan dua aset yang dianggap paling bernilai iaitu Plaza Warisan dan UO Superstore yang memberikan keuntungan kepada usahawan Melayu dan Uda sendiri.

"DPPWP difahamkan bahawa laluan pembinaan stesen MRT yang asal tidak melibatkan bangunan BB Plaza. Hanya apabila tidak mampu membayar pampasan, maka aset orang Melayu ini dikambing hitamkan," katanya.

Justeru, kata Kamaruzaman, pihaknya mendesak kerajaan menarik balik cadangan merobohkan bangunan BB Plaza itu demi kelangsungan perniagaan pengusaha Melayu di Kuala Lumpur.

"Kita tidak menolak sebarang usaha untuk membangunkan dan memajukan bandar Kuala Lumpur ini tetapi janganlah sehingga menindas sesetengah pihak terutama peniaga-peniaga bumiputera yang masih memerlukan bantuan untuk terus bersaing dengan peniaga-peniaga lain," katanya.-Meloyakini
Pisau kata " benggong punya khawarij! "

1 ulasan:

info berkata...

admin.. tawaran iklan di http://www.xlupa.com/2012/01/rakan-facebook.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
\ /