02 Jun 2014

SUKARELAWAN BRITSH HILANG DI TIOMAN

gareth
PETALING JAYA: Ibu kepada seorang sukarelawan hidupan liar British yang hilang di Malaysia pada Jumaat terbang ke negara ini untuk menyertai usaha mencari anaknya, lapor Daily Mail

Gareth Huntley, 34, dari London, tidak dilihat sejak pagi
 Selasa di Pulau Tioman, tempat di mana dia melakukan kerja amal bersama 
Juara Turtle Project.


Menurut laporan itu, ibunya, Janet Southwell berkata dia bimbang anaknya mengalami kecederaan dan tidak dapat bergerak.

Dia juga dilaporkan menggesa Perdana Menteri David Cameron memberikan tekanan kepada pihak yang terlibat dalam operasi mencari di Malaysia supaya menggiatkan usaha carian.

“Kami memerlukan pasukan carian dan anjing supaya kami boleh membawa pulang anak kami dalam keadaan masih hidup,” kata ibu yang dipetik dari dailymail.co.uk

Laporan itu juga menyatakan bahawa pada Sabtu, ibunya menggesa David Cameron untuk membuat satu panggilan telefon kepada pemimpin Malaysia sebelum ‘kehabisan masa’ untuk berbuat demikian.

Janet Southwell berkata ‘bantuan sebenar’ diperlukan untuk mencari Huntley yang memberitahu rakan-rakan projek amalnya di ibu pejabat bahawa dia akan kembali pada pukul 2.00 petang pada hari yang sama tetapi gagal untuk kembali.

Dalam pada itu, dilaporkan bahawa dia memberitahu Sky News bahawa tindak balas polis adalah ‘sangat perlahan’ .

Dia berkata: “Penduduk tempatan nampaknya lebih bijak. Mereka keluar mencari dengan cepat, sebaik yang boleh, menelusuri bentuk bumi yang sukar dilalui, tetapi kita difahankam tindak balas polis adalah amat perlahan.

Katanya, anaknya itu kini sedang bercuti dan akan memulakan kerja baharu di Singapura minggu depan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
\ /