05 Jun 2012

K-Pop: PAS Hanya Ingat Islam Bila Ada UMNO

APA yang PAS kecoh pasal K-Pop masa Himpunan Belia Negara (HBN) lepas pun penulis tidak tahu.  Penulis dapat tahu Ustaz takde kelayakan bernama Azhar Idrus bercakap panjang mengenainya semasa himpunan hijau PAS di Alor Setar Jumaat lepas.

(Yang sebetulnya tak puas hati programnya di PICC dibatalkan sebab dia takde kelayakan dan tauliah mengajar agama, tapi kepada K Pop dan HBN yang dialihkan geram.  Sikit-sikit K Pop, sikit-sikit K Pop).
Nampak macam penting, tapi apa yang penting sangat?  Dia nak tunjuk apa sebenarnya?  Nak tunjuk dia Islam lebih dari UMNO ka?  Atau pasal seluar dalamnya ke?  Seluar dalam pun nak kecoh?  Azhar Idrus tak pakai seluar dalam ke sampai cemburu seluar dalam kawan tu ternampak?

Tapi itulah balaci PAS kalau ada yang tak tahu, kawan tu datang nak menari dan menyanyi, tapi yang dipandangnya seluar dalam orang tu, betul-betul punya musibat manusia.

Apa yang PAS nak hujah sangat pasal seluar dalam kawan tu ternampak?  Apa masalah moralnya disitu?  Apa masalah akidahnya disitu?  Adakah semua yang hadir itu sudah tahu yang mereka akan ternampak seluar dalam salah seorang artis K Pop yang membuat persembahan?

Percayalah, tak siapa nak datang situ untuk tengok seluar dalam, mereka nak tengok K Pop, seluar dalam itu ‘bonus’ - pada mana yang berminatlah.

Tapi masih lagi persoalannya, apa masalah yang macai PAS menghebat-hebatkan sangat soal seluar dalam tu?  Elizabeth Wong berkain tak pakai seluar dalam, bermukah dengan laki orang lagi, PAS ok je, siap hantar muslimah lagi, menyokong.  Anwar, pun sama, terakam menutuh pelacur dalam bilik hotel dengan ‘kote’ bengkoknya tu, PAS sokong je.


Mana moral, mana agama, mana Azhar Idrus?

Oh, adakah PAS cuba nak jadi juara moral?  PAS nak tunjuk yang belia dibawah UMNO ini akan menuju ke neraka dan hanya PAS yang boleh menarik belia ke syurga?  Itu ke soalnya?  Apa bukti yang ada?  Apa bukti yang boleh ditunjuk PAS berjaya membawa belia ke arah yang lebih baik dan berakhlak mulia?

Unit Amal ke?  Budak-budak Mansuh PTPTN yang dapat sokongan PAS kat Dataran tu ke?  Itu ke lambang kejayaan PAS membawa orang muda ke arah moral yang lebih baik?  Atau statistik HIV tertinggi Kelantan (majoriti orang muda) mengatasi negeri-negeri lain dalam Malaysia?

Kalau itulah lambang kejayaannya, Hadi dengan Nik Aziz lebih baik terjun dan mati dalam lubang jamban sajalah, baru sepadan dengan status.

Dahlah tu, toksahlah PAS nak cakap pasal Islam, pasal moral, pasal agama, tolonglah.  Jeliklah.  Macamlah kami tak tahu tujuan bercakap tu semata-mata nak menunjuk hebat pasal agama, sedangkan sasaran sebenarnya ialah kuasa, undi dan wang.

Orang macam Azhar Idrus ni sangka dia ada nilai dalam PAS.  Yang dia tak sedar, PAS hanya memperalatkan dia untuk kepentingan sementara tengah popular.  Sebab niat PAS merekrut orang seperti ini, bukan nak mengajar agama tapi nak menambah penyokong, yang boleh mendatangkan undi aka kuasa aka duit.  Macam Hasan Ali dan Azmil Mustapha dululah.  Kemana semua orang tu sekarang?  Ke laut.

Besar mana pun Azhar Idrus, no way dia boleh lawan pengaruh Nik Aziz.  Bangkai bernyawa ini akan tetap jadi living god dalam PAS, dipuja dan disembah selamanya.  Bila dia sedar hakikat tersebut, terimalah nasib macam Hasan Ali sekarang.  Yang ramai-ramai menyokong hari ini pun, tak segan-segan memaki hamun balik.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Panas ler tuuu!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
\ /